Wat ga ik doen?! - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van helpFebehelpen - WaarBenJij.nu Wat ga ik doen?! - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van helpFebehelpen - WaarBenJij.nu

Wat ga ik doen?!

Blijf op de hoogte en volg

25 Augustus 2015 | Griekenland, Lesbos

Lieve vrienden, familie en kennissen,
Vorige week heb ik besloten om mijn vakantieplannen te wijzigen, vanuit Stichting Hulpactie Bootvluchtelingen ga ik van 12 tot 29 september samen met andere vrijwilligers de mensen in Lesbos – Griekenland helpen. Zoals jullie waarschijnlijk al in het nieuws hebben gehoord komen er dagelijks veel vluchtelingen uit oorlogsgebied Syrië en andere landen vanuit Turkije naar Griekenland toe. Na een lange, vermoeiende en soms gevaarlijke overtocht komen zij zonder bezittingen aan op de Griekse eilanden. Daar moeten ze uren lopen naar het vluchtelingenkamp en staan ze vervolgens voor een nieuwe uitdaging, een verblijf in het vluchtelingenkamp onder erbarmelijke omstandigheden.

Wat ga ik doen?
Samen met de andere vrijwilligers wachten we de mensen op bij het strand en bieden we hulp daar waar dat nodig is. De eerste doelgroep waar we voor zorgen zijn kinderen en (zwangere) vrouwen. Onder andere waterflesjes, luiers, toiletspullen, kleding, schoenen, etc. zullen we verspreiden. Daarna brengen wij hen met de auto naar het vluchtelingenkamp. Ook op het vluchtelingenkamp zullen we water en benodigde spullen uitdelen en maken we tijd voor een praatje met de mensen.

Financieel
Financiële hulp is zeer welkom! Van het geld dat we hebben opgehaald zullen we elke dag spullen kopen die op dat moment het hardst nodig zijn. Ook Stichting Hulpactie Bootvluchtelingen zal ons voorzien van noodhulpmiddelen. Je bijdrage mag gestort worden op rekeningnummer: NL78 ABNA 0515963690 t.n.v. A. Hartzuiker. De reis en mijn verblijf betaal ik zelf.

In de aanloop en tijdens mijn verblijf in Lesbos houd ik jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
Meer weten? Kijk voor meer informatie op de site van Stichting Hulpactie Bootvluchtelingen.
Alvast ontzettend bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Anna-Febe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Lesbos

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2015

Wat ga ik doen?!

Actief sinds 03 Sept. 2015
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 1389

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

03 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: